Kaaatchtjiiing.

Gaah. Så tröött. Ont i huvudet har jag också. Men ska strax ta o sussa kudde. Är renbäddat, så ska bli så skönt o krypa ner! Skulle egentligen ta en dusch innan, så skulle det vara som pricken över I:t. Men orkar inte, kommer somna ovaggat iaf så! ;D

Har beställt en del böcker på Cdon appropå ingenting. Jag är verkligen inget läshuvud. Ellerjo, fastnar jag för en bok och verkligen gillar den från start så kan jag nonstopläsa den. Men annars så är det inget jag brukar göra allt för ofta, ska jag erkänna. Självbiografer och sanna storys är det som gäller iallafall, så jag klickade hem dessa 5 böcker. Så nu har jag förhoppningsvis något att göra om höst/vinter kvällarna, som kommer. ;)

 Den verkar grymt bra, och har även sett att Lina har bloggat om den, fastnade för den på en gång. "En rak, saklig och osentimental berättelse". SvD - Rickard Viking Flinga växte upp i USA med svenska föräldrar. Barndomen var fylld av osäkerhet, rädsla och misshandel och han hamnade tidigt i dåligt sällskap. Han gifter sig och får barn och flyttar så småningommed sin familj till Texas där han får jobb på ett bygge. Där inträffar katastrofen. En arbetskamrat förgriper sig på hans dotter och Rickard skjuter honom besinningslöst med elva skott. Han tillbringar 20 år i Texas hårdaste fängelser och 13 av dem i isoleringscell. Det här är den sanna berättelsen om den långa, grymma vägen ut ur helvetet"

 "Flickan som inte fick finnas är en berättelse om utsatthet, våld och galenskap, men också om kärlek, styrka och en obändig vilja mitt i all bedrövelse. En berättelse inte bara om att överleva, utan om att få en andra chans i livet, att verkligen få leva"...

Sen vart det Tre självbiografer:






Så nu har jag lite o göra som sagt. Får hoppas att dom är bra och att jag tar mig i kragen och börjar läsa dom också, så det inte är "mycket snack, men liten verkstad". :P


Nee, nu ska jag ta och väcka min älsk och ta med honom till sängen och säga hej till John Blund.

NATTI NATTI!

Kommentarer
Postat av: sania

Magdalena Graaf " Det ska bli ett sant nöje att döda dig" Är en helt otrolig bok, den köpte jag till Turkiet resan och läsa ut den på 1dag.... Usch hon har varit med om mycket den tjejen! Jag älskar den boken... Du kunde ju ha lånat min annars...

Kram

2008-10-08 @ 09:04:18
Postat av: Amanda

Jaa ellerhur :S Usch.. Åh, självkänsla nu! Precis fått hem den jag med och börjat läst! Den verkar sjukt bra.. Iallafall för dom som behöver en liten spark där bak, som tex jag ;)

2008-10-08 @ 10:48:27
URL: http://ohstlin.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv; HAha, taaack vad snällt sagt :) Precis vad jag behövde höra :) Du är inte så dum du heller :D

2008-10-08 @ 11:24:02
URL: http://iliveinacake.blogg.se/
Postat av: Frida

Gynnings Egogirl är sjukt bra, verkligen en bok man inte kan slita sig ifrån.

2008-10-09 @ 21:45:49
URL: http://givemefuel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0