Brrrh.

Huvva. Det är verkligen svinkallt här på jobbet.  Sen att det är kallt o rått ute, gör det hela inte bättre precis. Var ju redan frusen när jag kom till jobbet. Så dålig på att sätta på mig rätt kläder när man ska iväg. Klär på mina barn massvis, möjligtvis lite för mycket. Men mig själv är inte så noga :P. Heh. Jag satt faktiskt på mig vinterjackan till en början, men ångrade mig i sista sekund o satt på mig min tunna jacka istället. Visst, det var ju inte så kallt ute på det viset, men det regnade ju, och det hade jag ingen aning om såklart. Eftersom det är kolsvart  så är det ju inte så man direkt ser iaf det regnar eller inte och sen var det liksom inte så det stod i spön i backen så man hörde det inte inifrån heller. Det var inte så farligt när vi gick till dagis heller, det var bara som små stänk, så jag orkade inte vända och hämta paraply eller så. Utan hoppades såklart på att det inte skulle vara så farligt.  Men sen när jag hade lämnat Nelly och skulle hoppa på cykeln o trampa hit, då hade det ökat. Så jag satt min sjal på huvudet likt en påskkärring och trampade i turbofart hit, ihopp med att jag skulle slippa bli allt för blöt. Det var inte så farligt faktiskt, men kall o frusen har man vart sen dess. Jag skulle ha tagit vinterjackan i alla fall, så hade jag nog sluppit frysa och haft luva som hade skyddat huvudet någelunda. Hehehe. Vilket svammel. Vilket i-landsproblem om hur jag har tagit mig till jobbet på cykel i regn :D. Men nu vet ni det.

Torsdag idag, snart helg. Visserligen så är det ju inte helg för min del förens på lördag efter 20.00. Då har jag avslutat veckans arbetspass. Så det är inget inplanerat för min del, denna helg. Blir lugna gatan.  Fårse om man kanske beger sig till Örebro på söndag, och tittar på sin första bandymatch detta år. Beror på hur vädret är och så. Återstår och se! ;)

Saknar min största prinsessa! Men fick massa pussar och kramar av henne igår, när jag träffade henne en stund på dagis! Myspys! ♥

Brrh. Kallt och jävligt och så börjar huvudvärk komma krypandes. Ska ta mig en alvedon och göra en kopp te så är nog detta ett minne blott om en stund.

Take care alla fina läsare!

Kommentarer
Postat av: Ewa

hihi! jag tyckte de var lite kul att läsa hur du tog dig till jobbet. sjal på huvudet:P men det står inte på fören de är påsk!:P

2008-10-09 @ 10:38:15
URL: http://ewiis87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0